Di(yar)bakır

Diyarbakır, ömrümün yapbozu. Sana gelmeden tamamlanamayışım neden? Bütün eksiklerimi sende bulmam, aynı çiçeğin  sende farklı kokması, aynı şarkının durup dururken gelip tam da yüreğime dokunması neden?

Anı  defterim yok. Yani  yazmadım  değil, çok yazdım  ama hep yırtıp attım bir zaman. Bazen dünden  hiçbir şey kalmasın istiyor insan, oysa ne büyük  bir hüsran..

Dili olsa da konuşsa şu sokak, şu kafedeki koltuk, şu ağaç gölgesi. Anı defteri de ne ki sen Dicle'yi dinle birde, suyuna katıp götürdüğünü sandıklarımı nasıl da tutmuş içinde..

Hiç  bu kadar uzak kalmamış, hiç  bu kadar hiçliğe yaklaşmamıştım ömrümde. İnsan memleketinde değilse hep eksikmiş meğerse.

Di(yar)bakır'ım diğer yarım. 
Sarıp sarmalayanım.
Evvellim, yarınım. 

Di(yar)bakır'ım yangınım,
Gözümden sakındığım
Özümde  sakladığım. 

Di(yar)bakır'ım yârım.
Eksik gelip, tamamlandığım.


2016-Diyarbakır

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Ağaç mı Olsaydım?

Y/az